måndag, februari 16, 2009

Simskola/"syskola"

Jaha, då var det måndag igen. Lagom pigg och sugen på en ny vecka. Efter jobbet blev det en vända till simskolan! Ja, Jonas ville gå en sportlovssimskola varje dag. Och det tror vi ska bli bra, han är väldigt duktig ( det skrev jag ju igår).


Sen blev det dax för ungdomarna att husera en stund..........Här fixar Philip och Alex korv och bröd samt "ramsar och klappar". Därav de "glada" skratten!
Här sitter vi och sömmar. Jag har ju lånat mammas symaskin, men den funkar ju inte riktigt som min. Tex så klipper den inte av tråden automatiskt eller att pressafoten lyfter/sänker sej själv när jag trampar på pedalen. Nu kan man ju inte få allt som man vill. Ett par sömmar blev det iaf.

Sen har jag suttit på nätet och kollat på symaskinsbroderier, jag hittade massor!!!!!!! Försöker få min "gubbe att hjälpa mej att handla från USA, där hittade jag ett företag med MYCKET fina, roliga broderier. Ja vi får väl se vad som händer- kanske han fixar det om jag "BER" riktigt, riktigt fint. Nu ska jag plocka ihop grejorna till imorgon, se till att "ungdomarna" kryper till kojs och själv knyta mej. Som sagt en del jobbar andra har sportlov (jag jobbar)!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar