torsdag, april 30, 2009

Bra "brinn" på kungens födelsedag.


Nu brinner det !!!!!!! Ja en liten majbrasa blev det iaf. Vi, Jonas och jag blev lite sugna på den närmaste brasan. Vi tog bilen till Fransiscus. Vi gick in i kyrkan för att lyssna på kören, dom sjöng väldigt vackert. Det tyckte både Jonas och jag men det blev väldigt varmt där inne så vi fick snart gå ut. Jonas träffade lite dagiskompisar som han pratade med. När brasan börjat falna bestämde vi att vi skulle åka vidare.
Vi har ju både slottet och bryngan kvar och kolla. Men se det gick inte, när vi skulle köra iväg blev det konstigt med bilen-vi hade fått punktering på hö framdäck. Skit, skit, skit!!
Ja , det blev apostlahästarna HELA vägen hem. Jonas blev lite sur för han hade sett fram emot att få kolla på fler "brinn". Mutor är då ganska bra, det blev godis och film istället. Snart hoppas jag att det går att muta honom i säng oxå för han är ganska trött. Ja, det blev jag oxå efter all den "friska" majbraseluften.
Nu ska jag försöka tänka ut hur Mats byxor ska se ut, jag ska försöka sy om ett par jeans som jag köpte billigt till ett par 70 tals jeans med tajta lår och vida ben. Vi får väl se imorgon hur/om jag har lyckats. Vi ska ju fixa punkan på bilen oxå.
Tills vi ses....
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar