lördag, maj 23, 2009

En lördag med oroligt väder.......

Här gosas det på hög nivå! Jag tror att "vovven stannade kvar" hos oss, vi har iaf en jättehög med ullig svart och vit päls. Man skulle nästan kunna tro att han lämnade kvar åtminstone en liten valp. Det som fastnade i dammsugaren var en rejäl TUSS. ( det gör inget, han e´så go´den vovven)
Efter dammsugningen och en repa på stan så kom då symaskinen fram. Jag hade ju lite handdukar att färdigställa.Här har jag broderat namnen på mottagarna till handdukarna. ( läs inte för nära om du har nåt av namnen. Om du läser och upptäcker att du tror att du ska få en så kan du väl spela överraskad).

Här har jag gjort en till en ny medarbetare som heter Isabel. Lena går ju i pension så hon får ta med sej sin handduk och använda den hemma ist. Jag har gjort oss varsin egen hadduk som vi har på jobbet.

När jag ändå höll på ville jag prova ett broderi som jag har hämtat gratis på nätet. på Gunillas broderisida.
Ett jättegulligt broderi. Det var roligt att göra, det fanns mer som riktar sej till hunden, både från matte och vovven själv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar