måndag, maj 25, 2009

Sol och värme. Är det somar??

Idag/kväll har jag gått över "ägorna" och kollat mina blommor och bär. Detta är amerikanska jätteblåbär. Jättegoda när dom är riktigt mogna. Här är det bara blommor. Hoppas att det blir en stor skörd i år, jag tävlar med min granne. Dom har 2 buskar jag har 3, problemet för mej är att jag glömmer att vattna mina buskar tidigt på våren när det ska gå igång inför blommning. Min granne fixar det mesta, hon har GRÖNA fingrar!!!! (jag är inte ett dugg avundsjuk)

Detta är ett paradisäpple. Jättevackert när det börjat blomma. Trädet är inte mitt , det står mellan mej och grannen och sköts av naturen självt.

Och slutligen , här är ett par handdukar som Lena beställt. Hon ska ge bort dom till kompisar "over there". (Jag hade lite sykväll idag, det är ju måndag.) Jag har lite saker som ska göras klart innan sommaren, sen ska symaskinen till "doktorn" IGEN. Den håller inte språket på svenska så jag får skicka den till huvudkontoret så dom kan tala om vad som felas. Det är väl nåt tekniskt förstås. Fö är jag jättenöjd med handdukarna, det är svårt att återge på forografi, de måste ses i verkligheten.

Nu har jag packat ihop, så jag ska väl lägga mej och läsa en stund innan jag slocknar. Det är ju varmt och då blir man ju helt slut.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar