lördag, maj 30, 2009

Lata lördag!!

Då var det lördag igen!!! En väldigt vacker och varm sådan.Frukost på altanen. Idag blev det bara till att latas sej, visseligen gick vi en långpromenad ner till stan. Vi skulle köpa en slang till Philips cykel, han har punka. Jag hoppas att Albin vill hjälpa Philip att fixa den. Sen gottade vi oss på "lusthuset", Pelles gamla ställe. Tog en kopp kaffe och kollade in alla grejor som finns där. Skyltar, kläder, en samling med ölburkar/flaskor och en massa annat. Väl värt att titta in på "lusthuset". Efter hemkomsten blev det bara lata sej, läste lite i boken (Milleninum del 3) Dricka kaffe utomhus och såsmåningom ladda grillen för en middag utomhus. Helt enkelt underbart. Ett (ev 2) glas rose vin blev det till maten oxå, mycket gott!! Nu ska jag "koppla ner", lägga mej på spikmattan och ev om jag orkar läsa lite till i boken( vet bara inte var jag la den när jag gick in) imogon åker vi till stockholm på en föreläsning av Mats Petersson, han har bla skrivit boken "kom inte och säj att du är gammal" tillsammans med Claes Hellgren och Alex Danielsson. Jag har inte läst hela boken än men lite blädder har jag gjort. han är en trivsam, rolig föreläsare med "stuns" i orden.
Till nästa gång
Ha en trevlig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar