måndag, juli 27, 2009

Oj nu går det undan......

.....redan måndag, ja, jag vet , jag har fortfarande semester! Här är två små som nyss blivit färdiga. Den turkosa bläckfisken har bara sex ben..... orkade inte göra fler. Den har legat ett tag eftersom garnet tog slut. Idag bestämde jag att nu SKA den bli färdig, den lilla koppen gjorde jag oxå helt färdig idag. Ja, jag har faktiskt storhandlat oxå. Sen satte jag mej framför symaskinen, eller bakom vilket man vill.
Hittade ett fint fjärilsmönster, som jag var tvungen att prova, jag blev jättenöjd. Den röd/rosa är gjord i en melerad tråd, blev en fin effekt.

Sen gjorde jag en golfhandduk till, "plommon" är en snygg färg. ( smutsen syns inte så bra).


Hoppsan, vad är detta?????? Jag blev lite sugen på semlor. Köpte släta bullar när jag var och handlade imorse, gott till kaffet, speciellt på sommaren. Det hör ju utflykter till. Efter middagen blev jag sådär himla sugen på nått gott..... grädde fanns men inte mandelmassa, "gubben fick gå till affären och köpa...... mmmmmm!!!!

Sen blev det några kökshanddukar, en till frukostdisken, en till juldisken (grisen) och en till kräftpremiär disken. Ja då har man förstås papperstallrikar men snapsglasen ska ju diskas. Det är väl inte gott att dricka snaps ur plastglas...?


Slutligen blev det ett par större disktrasor. Jag hittade ett "mega party border" mönster som jag troligen köpt på nån sy mässa. Jag tycker att det passar fint, fiskarna till badrumsstäd och koppar, kaffekanna och gräddsnipa trasa till köket.

Ja, det blev ju lite idag oxå.... himla roligt.... vad blir det nästa gång??? Det vet man inte.
Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar