tisdag, augusti 25, 2009

Soliga tisdag!!!!

Vilken dag......Jag har varit och besiktigat bilen...... Hur det gick??? Jag fixade det i vanlig ordning!!!! Rena papper som alltid.( Nåja förra gången blev det visst nåt nerslag på bromsarna).
Efter det hämtade jag "gubben" på sjukan, han är blodgivare och "tömde" sej lite idag. Efter det gick vi på dejt...lunchdejt! Jättemysigt, BARA "gubben" och jag. ( visserligen satt det fler på restaurangen, men vi hade inga barn med).

Sen åkte vi hem och vilade lite, han behövde det min kära make (blodfattig) för att senare på eftermiddagen följa med mej och kolla min syn hos optikern. Det är dax för nya linser så jag blev tvungen att ta mej dit..... jodå visst behöver jag nya men inte så starka.... jag hoppas att det blir bra för synen har inte förändrats så mycket sen förra gången.

Sen bar det iväg till fritids, för lillpojken ska hem!!!! Ja han lyckades smita iväg idag igen....hmmmm. Mycket kompisar har han, både stora och små. Jag måste lära honom klockan och framför allt att titta på klockan så han kan komma hem i tid. Även tala om vart han sticker... .. vårt/ hans område är inte så himla stort men han är svår att hitta när han cyklar och jag går när jag letar.
Ja man får väl tjata lite till så kanske han kommer ihåg hur han ska göra..... eller, nån som har ett bättre förslag?

Då var det dax att börja jobba imorgon igen då....lägga in "höstväxeln" så att säga.... alla aktiviteter börja väl nu så att det blir lite rutin på dagarna. Ja, det blir alldeles utmärkt....

Symaskinen är inte klar....

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar