torsdag, augusti 27, 2009

Vackert ellerhur...!

visst är den vacker??? Jag fick en liten planta .... glömde att plantera den........ men sen....... när jag hade hittat en stor kruka och en säck jord..... planterat och gett den lite vatten...... började den att växa......
och växa.... och växa. En liten, liten blomma her det kommit, jag tror att den heter jättenattljus. Krukan är alldeles full nu av blomman. Jag satte lite lobelia i från början men den syns nästan inte.( till vänster i krukan)
Ja sen blev det ju jobb i vanlig ordning, mat och plocka tvätt. Efter det så var det hösten första men inte sista föräldramöte....... alltid roligt att träffa fröken/magistern och föräldrarna.
Nu ska vi ta itu men sista året på grundskolan.... mycket att tänka på.... kunskap, läxor och annat, (förhoppningsvis) roliga saker.
Nu ska jag skriva lista...."gubben " får åka och handla imorgon, det sista till kvällen..... och nåt gott till grabbarna........ det blir extrabarn, dom ska "lana".... ja,ja .....jag vet iallafall var grabbarna håller hus.........hos oss!
Kram

1 kommentar:

  1. Det är alltid skönt att veta vad de gör de barna. Och skönt är det väl att de vill vara hemma?

    SvaraRadera