måndag, september 21, 2009

Då har vi samlat oss....

.... för en liten fika. Det gör vi alltid! Börjar med mackan och kaffet/ the´t, så att vi ska hinna göra vad vi ska utan avbrott i onödan. Klart att det blir avbrott... någon gått ut och "blossar" någon annan följer med för att ge sällskap. Här är kvällens första bidrag.... en present till en 40 åring var beställd. Stjärntecknet kommer från smartneddle.
Sen är jag ju "dubbelarbetande" ibland.... vi kvinnor kan ju sånt..... Jag stickade lite på mina benvärmare medans maskinen gjorde sitt. Jag har kommit ganska långt på nummer 2.....


Stora sonen ville ha nya gardiner i sitt rum.... en klarblå linnegardin ska det bli. Med nåt roligt motiv på så klart. Hacke hackspett...... köpte det på mässan för nåt år sedan.... kunde vara kul att ha.
Jag har sytt nåt förut med Hacke mönster, jag tror det var handduk/ badlakan
till en student om jag kommer ihåg rätt.

Albin vill ha tre motiv på gardinen... detta ska sitta i mitten. Jag tror att den blir lite kul när den är färdig. Han är klart helt ensam om sin gardin...
Hacke var ju poppis för flera år sedan, kanske kan det bli det igen???? Ganska kul liten kille.


Nää, nu är klockan läggdax.... ska upp och jobba imorgon, ( det ska väl dom flesta).
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar