tisdag, september 01, 2009

Ingen symaskin..........

...idag heller. Jag får väl vänta ett par dagar till då.

Skulle varit på Skavsta och kollat gymnasieutbildning med stora grabben.... han ville inte.... ska kolla nåt annat istället.... vill nog bli elektriker....... gillar sladdar och tekniska prylar..... ja inte är det lätt när dom 15 år fyllda ska ta ett så stort beslut som sin tänkta yrkeskarriär.....! Jag som mamma undrar vad han ska bli när han blir stor, jag hade själv ganska svårt att bestämma mej i den åldern. Jag läste Hälso och sjukvårds linjen, den heter inte så idag. Den var 2 årig på den tiden ( låter som om jag är lastgammal) idag är den 3 årig. 3 år är väl det ungdomarna läser... dom ska väl orka något/ några år på ev höskola el universitet oxå. Idag jobbar jag inom Daglig verksamhet och det är jätteroligt, jag har tidigare jobbar som undersköterska och sedan personlig assistent. Men det är inget som stora sonen vill pyssla med... Idag jobbar jag som "alla andra" alltså dagtid..... inga kvällar eller helger. ( bara ett minne blått men ack så skönt). Jag kan idag hjälpa grabbarna med läxorna när dom själva orkar (naturligtvis ska de skötas ordentligt, dom får inte "hoppa" några bara för att man är trött).

Ja, annars har det inte varit nåt speciellt....tror jag.... ska få minstingen i sängen och sätta mej framför tv:n och kolla nån dokumentär om nån mamma som fått en massa barn och som det har varit en massa skriverier om. Från USA tror jag. Låter intressant tror jag.... det är väl vad jag orkar med...sov lite dåligt inatt, måste försöka sova ordentligt inatt om det går!!!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar