söndag, september 27, 2009

Jaha, redan söndag!

Den här helgen bara försvann.... Visserligen blev det en del gjort..... idag iallafall. Det börjar ju bli "lite" höst ute... och dax att se över "ogräset" och vilka blommor som ska försöka övervintras. Gjorde ett "rus" ute bland växterna... förskräckligt vad gräset växer över blommorna. Rev en hel del faktiskt, men nu syns både platsen där liljorna står och löjtnantshjärtat ska komma upp nästa sommar. Även min blåa bergsvallmo har fått det snyggt runt "fötterna". Jag tycker inte att det är så himla roligt att hålla på i rabatterna men jag vill gärna att det ska blomma fint till våren/sommaren. Då måste man ju fixa OXÅ. (nu är det gjort iaf). Även på baksidan har jag fixat och flyttat på blommor som jag tror att jag kan klara till nästa sommar, bla en fin hängpelargon som är vinröd och jättevacker, en änglatrumpet och min chokladblomma. Nu hoppas jag bara att "mina gröna fingrar" ska hjälpa till. Sen var det simskola idag oxå, den får vi inte missa....... Jonas tränar lite dykteknik.......
..hoppsan...glasögonen gled visst lite, vattnet kom i ögonen, men det gick ganska bra iallafall! Simläraren gjorde hårdträning idag....glid på kanten hela vägen upp till djupa delen av bassängen och simma det fortaste du kan på vägen tillbaka.....25 m. Jonas var helt slut när han och de andra barnen gjort samma övning 4 ggr. (blir 100 m glid på kanten och 100 m intensiv sim. Den här övningen gör barn i 10 - 13 års åldern, barnen idag är mellan 6 och 11) Visst är dom duktiga??!!!!!

Eftersom jag fick en award igår glömde jag att skriva om nånting annat.... jag började ju sticka sockor igen.... det är ju dax för det nu. Albin har ett jättebehov säger han. Här är början....

...mitten..... och

Slutet! Jag har bara en "tå" kvar att sticka. Den fixar jag nu när jag skrivit färdigt inlägget. För övrigt en skön dag , om än lite blåsig..... visst ja, jag har ju gjort lite nytt broderi.... Albin ska ut på prao om en vecka och vill ha med sej en present till sin handledare.... det ska han få.... hoppas att den blir klar imorgon när jag har "sykväll" här hemma. Då visar jag den. Har oxå suttit och fixat med ett julbroderi till en handduk..... vi får väl se hur det blir... visar det när den är klar.
Men nu........ åter till sockan!
Kram

1 kommentar:

  1. Häftigt att sticka bägge sockorna samtidigt, då måste de ju bli likadana.
    En gång i min ungdom så höll jag på och sticka strumpor och min dåvarande pojkvän/nuvarande gubbe passade huset åt mina föräldrar när vi var borta över jul och nyår. Han hade tråkigt när han satt i huset på nyårsnatten så han stickade klart en strumpa tills det var dags att ta ihop för tårna. Han har inte stickat något efter det, men jag tycker fortfarande att det var häftigt gjort. Han var femton-sexton år då. Han har faktiskt broderat en ekorre tillsammans med sin farmor en gång i tiden. Och det är han som hanterar symaskinen i detta hus. :-)
    Ha en fortsatt skön söndagkväll och en skön arbetsvecka sen!

    SvaraRadera