tisdag, september 15, 2009

Så kom tisdagen.....

... och en piggare Jonas. Tempen går åt rätt håll, alltså neråt, men han har fortfarande "lite" ont i halsen. Vi gick till affären idag och kollade om dom hade nån glass..... det hade dom!! Jonas åt med god aptit, det smakar alltid med en kall glass när det "svider" i halsen. Hoppas att det är bättre imorgon, då kan han gå till skolan på torsdag......
Ja, som sagt, då skulle väl jag inte behöva sympatisera idag då utan göra lite roligt och nyttigt. Jag färdigställde de två väskorna som jag hade påbörjat..... Den blåa meed kallorna på ....


..fick ett grå mönstrat foder och två fickor på varje sida.

Den röda väskan med Geisha motivet ........
...fick gult foder, det var ju lite gult i hennes hår, så då passar det med gult foder. Oxå där två fickor på varje sida........
... sen hittade jag ett par sockor som inte var riktigt färdiga, det är ju snart säsong så det är bara att sätta igång.....Mixen har ju utförsäljning på alla garner, 50% rabatt. Det blir mycket sockor för pengarna. Dessutom kan man sitta framför tv:n eller broderimaskinen och sticka lite...... då blir det ju dubbelarbete!!!!!!
Nu ska jag faktiskt sätta mej framför tv:n, ta en kopp kaffe tillsammans med "gubben" och sticka lite nya sockor. Ivår familj går dom åt som smör i solsken...... det är skönt att ha i gympaskorna, "sova" i dom och "låna" ut till kompisar. Mest äldsta sonen som "förbrukar"!
( har bytt tangentbord med "gubben", riktigt skönt att skriva på. Är man knäpp eller..... ??)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar