måndag, september 14, 2009

Symåndag!!!!!

Jaha, då var det måndag igen...... Jag har varit hemma idag med lilla gossen Jonas, han har feber och ont i halsen.... inget roligt. Han har sovit nästan hela dagen.... och vad har jag gjort...??? Inget, jag har sympatiserat med honom....... och legat framför tv:n nästan hela dagen. Det var längesedan det hände, när jag jobbade som personlig ass och var ledig mitt i veckan kunde man slappa bort en hel dag, nu jobbar jag ju varje vardag och är ganska "rädd" om dom lediga dagarna.... dvs tv endast kvällstid om det finns nåt intressant att titta på.

Så var det då sömnaden... jodå det blev lite sytt ikväll, trots att vi inte var fulltaliga. Katta är på resa, så farmor och jag fick sitta själva. Jag har fixat nytt blixtlås i ett par byxor, (inte så himla kul)"moster" behövde lite hjälp och naturligtvis så ställer man upp..... sen sydde jag lite på mina väskor...(ingen bild idag), jag ska fixa fodret till dom imorgon om jag får lust och sätta dit handtagen... sen kommer det en bild.

Man blir ju lite slapp när man varit inaktiv på dan,så jag fortsätter nog att slappa tills det är dax att gå och lägga sej. Normalt sett kan jag hålla på att sy precis hur länge som helst... "gubben" brukar säga till när han tycker att jag SKA gå och lägga mej.... oftast har han redan lagts sej då, ibland säger han inget utan har redan somnat och då inser jag hur mycket klockan är och att morgonen efter blir JÄTTEJOBBIG!!!!!!!!

Ja, vi får väl se hur mycket det blir gjort imorgon.... beror lite på hur Jonas mår oxå.


Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar