onsdag, oktober 28, 2009

Idag har vi ledigt!!!

Ja, det är riktigt vackert väder ute och lagom skönt, inte för blåsigt , vad mer kan man begära? Så vi , Jonas och jag har varit och lagt en "kottekrans" på graven ( "gubbens" farfar o farmor), det börjas att fixas med kransar och ljus på kyrkogårdarna och det blir jättefint till helgen. Sen hälsade vi på hos syz på MIXEN, och Jonas ville göra "nåt".... och det fick han. När jag hade klippt och fixat lite med ett fint "äppel" papper så fick Jonas resten att greja med. Resultat: en fin tavla, den sitter nu i köket! Här är mitt resultat, jag har stulit iden hos Mixen, och visst ... jag ÄR duktig..... jag tycker ju att det är jobbigt med "småpill" eftersom fingrarna inte vill riktigt som jag och ögonen har inte alltid bästa skärpan.

Men som sagt... jag är jättenöjd och har den här lilla pappershållaren står "i mitt kontor" där jag har dator och div pryttlar.

När vi kommit hem från syz åkte vi och käkade lite mat,(hamburgare..) sen hade jag ett litet "sug" efter min symaskin..... det blev ett nytt glasunderlägg...... jag ska ge det till en speciell person..... mycket hjälpsam.... och trevlig, lätt till skratt.....

..hon kommer att veta vem hon är, troligen imorgon. Jag gillar själv dessa "damskor", tror att "hon" oxå gör det, tror oxå att det är lite av "hennes" färger..... själv är jag väldigt åt det gröna/blåa hållet. Vi får väl se om det blir bra.

Nu ska jag plocka undan lite i köket.... lite mycket trådklipp och "skit" på golvet.
Kram


1 kommentar:

  1. Tack för idag. Din låda blev hur fin som helst!
    Du kan ju visst.
    Och Jonas är inte dålig han heller. Förstår att tavlan "gör sig" på väggen därhemma hos er.
    Se i morgon om du vill!!
    Natti //Syz

    SvaraRadera