lördag, oktober 10, 2009

Mässa, mässa, mässa....

..jaha då har man "förstört" lite sedlar igen...... det kostar att gå på mässa, visserligen blev den billigare än förra gången men det är alltid roligt att handla. Vi betalar inträdet.... jag, Mats och ...... faktiskt Albin. Inte köpte/fick vi nån öl på entrebiljetten inte. Dom hade lånat restaurangens kassaapparat, så Albin gick som en starköl.
Vi börjar ALLTID med att ta en fika, annars orkar vi inte gå runt på mässan.

Och äta bör man , annars..... ja, det vet ni väl redan.

Kollar in vad dom har vid brothers symaskiner och tillbehör. Köpte en box för mina bobbintrådar.


Tittade in hos husqvarnasymaskiner..... köpte en broderibåge hos Louise`s och liten broderinålar, det är alltid bra att ha några extra.

Ganska trötta i fötterna och tunga i huvudet, det blir lite varmt att gå bland så mycket folk.

Den här gången blev det en ny sax oxå, jag tittade på den i våras men eftersom jag handlade upp alla pengar förra gången räckte det inte till nån sån. Men nu har jag en ny fin sax!!!! En klocka blev det oxå, Mats tycker att jag ska kolla tiden så jag inte sitter för länge (förstår inte riktigt vad han menar med det?) Annars hade vi lika trevligt som vanligt, lite färre utställare än tidigare år, vilket jag tycker är jättetråkigt, dom kanske inte har tid att sälja och visa sina saker.... vem vet.
Nu blir det en kaffeslurk till och sen ska jag kolla lite tv med Jonas, han har varit hos min moster hela dagen och vill gärna vara tillsammans en stund framför barntv innan det är dax för sängen.
Kram

2 kommentarer:

  1. Han var ju en öppen starköl iallafall. :-)
    Visst är de där restaurangerna med stort M bra att ha ibland. Jag hade inte tänkt käka ute idag, men min svägerska ville inte laga mat(och det ville väl egentligen inte jag heller) så jag gick med på att tomten och jag käka utemat. (Tomten åt utemat igår också).
    Vi har haft en solig och fin höstdag så jag har laddat batteriet för arbete imorgon igen.
    Ha en skön lördagkväll och en lugn söndag!

    SvaraRadera
  2. Den var kul! Var på mässan idag jag med och min dotter gick i alla fall in som barn och inte som en öl :-) Fyndade också en del, men inte lika mycket som du!
    /Lenis

    SvaraRadera