lördag, oktober 03, 2009

Nej då, jag har inte glömt.....

... att det ska skrivas nåt "varje " dag. Idag har "grabbarna" varit alldeles sk.. jobbiga. Ingen av dom har varit med kompis nån längre stund.... Jonas hade en kompis på fm, men det "tog slut" efter en stund när dom ville leka "olika"saker, Philip hade oxå en kompis en stund på em..... det tog slut pga kompisen skulle ha annan aktivitet. Albin var med mej och "gubben" på stan en stund.
På eftermiddagen/kvällskvisten märktes det att ingen varit ute och varit aktiv som dom brukar.... mycket "tjafs" och "tetas", man kan bli gråhårig för mindre... vilken tur att det finns färg som gör håret glänsande vackert!!!!
Iallafall hittade Jonas på lite "kulbus" oxå. En tröja som jag stickade för nåt år sedan, aldrig använt den, knapparna tillden ligger fortfarande kvar i sin påse..... Jonas tog den på sej på sitt eget lilla vis...... ser ut som en "bamse björn". Världens snällaste!!!?? En Kofta/tröja kan användas till mycket.
När allt lugnat sej lite kollade vi på tv tillsammans, åt lite godis och chips. Jag tog tag i lovikka vantarna igen..... 2 hela par är gjorda, förutom tummarna förstås... jag gör ALLA tummarna sist, det blir lättast så.
Jag hann börja med det 3:dje paret oxå...... ligger till höger i bild, längst ner. har snart kommit till tummarkeringen på vante 2.( ska bli barn vantar).
Men nu är klockan så mycket och fingrarna värker lite så det är väl dax att krypa till kojs???!!!?? Pojkarna har oxå lagt sej men Jonas är den enda som somnat......


Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar