måndag, oktober 26, 2009

Oj,oj vilken ......

...kväll. Vi har sytt, väldigt länge.... det var inte bara vi tjejer som hade kul, Kattas och min "gubbe" hade oxå roligt....? Dom fixade till familjens alla datorer. Det har varit lite "tok" med grabbarnas datorer, det har inte funkat att spela på dom.... antagligen nåt virus. Dom är iaf på G att formateras och ny installeras. ( fattar inte så mycket av vad som gjorts, men de ska nog snart funka) Så vi höll på ett tag och fick som sagt en hel del gjort.
Jonas behöver en gymnastik påse till sina gympakläder.... här är den. Jonas har själv designat den, med både motiv och färg. Den är sydd av en bit vävd vaxduk, blir nog bra när handduken är fuktig, då blir inte skolböckerna fuktiga. ( smart, va?)

En farmor fyller år i veckan...... ( det är "vår" farmor, schhh.) Jag blev tvungen att vänta tills hon åkte hem från "sykvällen". Hon får den på torsdag, då ska vi åka dit och äta smörgåstårta. Mmm, det blir gott!


Sen blev det några små jul motiv.... blev lite sugen på att göra "nåt " mer av julkorten som jag brukar skicka iväg. Jag brukar ta de där små korten som barnen tar i skolan och limma dom på färgat papper. Sedan skriver jag God jul och kanske sätter jag dit nåt mer typ en gran eller nåt annat "juligt".
Ytterligare ett jul motiv, den här gillar jag jättemycket, färgsättningen blev lite åt "dala" hållet. Det är lite svårt att se på bild, färgerna blir lite annorlunda i verkligheten.

Detta är den sista som blev sydd ikväll. En liten söt nallebjörn, den kommer oxå att sitta i ett julkort. Jag ska be min syz på mixen om hjälp, hon är bra på att vika och skära till papper så att det passar till fina julkort.( hoppas att hon vill hjälpa mej, Jag tror det, hon är väldigt hjälpsam)
Det var allt för ikväll, jag tror att jag hann skriva på måndagens datum.
Kram


1 kommentar:

  1. Jättesöta små julmotiv! Det blir säkert bra på julkorten. Klart jag hjälper dig att vika julkort det är bara att komma in.
    kram//syz

    SvaraRadera