fredag, november 06, 2009

Jodå...

..visst har jag sytt ikväll oxå. Först det vanliga.... som tvätt, disk och dax att handla.... nästan allt var slut i skåpen, undrar vem som gör slut på våran mat....? Sen, tyvärr ganska sent fick jag ta plats framför symaskinen, det tar lite tid att sy glas underläggen så jag hinner inte så många. Jag har iallafall sytt ett "underlägg", det sitter en till i maskinen. Jag gillar flipflopparna och conversen, det är ett par såna som "sitter i". Det blir nog till att lägga sej när den är klar..... då är väl klockan imorgon om jag har otur. Fö har dagen varit grå, grå, grå..... det kunde ju varit bättre men samvetet lider inte av att jag syr. Inte "gubben" heller..... han har hittat en ny kanal på tv:n..... en siecefiction kanal med gamla filmer som "Månbas alfa och typ StarTrek. Sånt gillar han "skarpt". Ja, ja vi hoppas på bättre väder imorgon, vi måste fixa nya skridskor till "minstingen" dax för sånt i skolan. Sen kan jag nog fortsätta framför symaskinen,... ( om jag får för familjen)

Kram

1 kommentar:

  1. Kul att din gubbe också har hittat den kanalen!
    Det har min också gjort och han försöker även få in den kanalen på köksteven så han kan se det i köket också.
    Kan tala om att vi har StarTrek, andra generationen, i dvd-box och den har gått varm här i höst. Jag gillar den serien också.
    Hoppas du får en skön helg!

    SvaraRadera