måndag, november 02, 2009

Så var det måndag ......

..och dax att sy. En tjej frågade om jag kunde hjälpa henne att fixa namn på några saker...... ..och visst kan jag det. här är det 2 fina filtar med namn.
Och 2 mössor, det är lite svårt att se på bilden, mycket snyggt i verkligheten. Albin har hjälpt mej att välja färgerna, på alla namnen, även filtarna.
Här är några av bokmärkena som jag sydde igår, jag har haft dom blötlagda så att solvyn ska försvinna, nu ska dom torka och sedan ska jag pressa på dom. Därefter ska det sättas sidenband upptill så att det blir lite elegant oxå. Jag var och köpte lite fina färger idag, rött, guld,silver, grönt och en vacker gul färg.

I ett hus i skogen slut... liten tomte tittar ut..... Ja, här är ett nytt broderi från smartneddle som jag beställde igår. Jag ska sy ett par handdukar till med snögubbe och en liten nisse på, visst är den här tomten gullig?! Ja, det tar ju lite tid att sy "hängarna" så det blev inte nåt mer ikväll. Jag får fortsätta imorgon , om jag orkar förstås......... ska vaccineras imorgon, mot "nya influensan", vi som jobbar i direkt kontakt med "brukare" bör ta den nu.... så okej, jag gör väl det då. Albin har redan fått sin och Philip och Jonas får sina i skolan om ett par veckor, Mats får vänta tills allmänheten får ta sina sprutor. Vet inte riktigt när det kan bli.... vi får väl se.
Nu är det dax att gå till sängs, jobbardag imorgon.....
Kram

1 kommentar:

  1. Snyggt som vanligt :-)
    Jag ska också ta sprutan, men imorgon eftersom jag ska jobba inatt och jag inte vet hur jag blir efteråt. Hade jag inte jobbat med det jag gör så skulle jag inte ta sprutan.
    Hoppas det går bra för dig och du orkar sy lite ikväll också.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera