lördag, december 05, 2009

Lördag.....

..och en förfärlig massa regn. Fattar inte hur himlen kan rymma sååå mycket vatten och att hälla det över just Nyköping! Ja, ja bara att acceptera. jag kunde ju pyssla/ sy då. Har varit på Mixen och fixat färdigt mina julkort, gjorde lite sällskap med min systerdotter eftersom hon "jobbade" där idag. (Syz ville vara ledig.) Här är då mina 7 kort som jag ska skicka i jul. Insidan är lite olika varandra.......
...utsidan helt lika varandra, nästan, lite skillnad på "pepparkaksfomarna" och kanske att blommorna sitter lite olika oxå(hmm).

Eftersom regnet fortsatte HELA eftermiddagen och kvällen sååå, bara att sy då. Här är då äntligen "loggan" till kusinen. Jag hoppas att det blir bra såhär, han ska "visa upp sej" nästa helg och först då kan "vi" få ett utlåtande.
Hade köpt ett nytt "broderi" oxå, kunde bara inte låta bli att göra nåt fint till "spisen" nu till julen. Jag är jättenöjd med "spishandduken", modellen har jag "stulit" från min mellanson Philip. Han sydde en sån här handduk till mej när han gick i klass 5 tror jag det var, nu går han i klass 8 och har inte sy slöjd mer.... tycker jag är synd. Han var faktiskt himla duktig, sydde både "joggisar" och en luvtröja till sej själv, som han använde ganska länge, tror att tröjan passar fortfarande. (den var kortärmad).

Jag har en kökshandduk sitter i maskinen nu, ska göra färdigt den sen blir det sängen.... imorgon "kommer" det lite "nytt arbete" som jag ska ta itu med innan "tomten kommer".
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar