söndag, december 06, 2009

Sköna söndag....

...eller?! "Gubben frågade om vi skulle gå en promenad, typ ner på stan och lämna in lotto till "kompisen". Okej, visst går vi!!! Jätteskönt faktiskt, visserligen hängde regnet i luften men vi klarade oss ganska bra ändå. På hemvägen började det droppa stora droppar på oss. Här kommer handduken som jag gjorde i gårkväll/natt. Blev lite sugen på att testa att förminska ett broderi, mina favorit tomtar i Hq 137, Swedish Santas. Jag har detta motiv på mina julgardiner och när jag såg att "mina Quiltar" hade förminskat och använt tomtar till handdukar blev jag som sagt sugen på att prova. Visst får man härmas lite eller...?
Här är två handdukar som är beställda, endast namnet skulle dit.

Här , ytterligare en julklapp.


..Och den sista för idag. Klara för avhämtning
Imorgon har vi "sykväll", då får vi se vad som blir gjort. Har en kökshandduk kvar att brodera, vet inte om det blir nåt julmotiv eller nåt annat. Tänkte även göra nån mer "spishandduk" , himla bra som julklapp det oxå. Kanske det blir en ny till mej som kan användas efter jul......vi får väl se.
Har haft lite problem med datorn och internet anslutningen, "gubben" fixade det men han var inte glad.... inte jag heller. Jag kan ju inte så mycket som han och han kan inte så mycket heller ( säger han iallafall), men han fixade det så att jag kunde visa vad som blivit gjort.
Kram

2 kommentarer:

  1. Det är bra med gubbar som kan lite av allting. Min har bränt skivor åt mig ikväll. :-)
    Ha en skön måndag imorgon!

    SvaraRadera
  2. Oj oj vad du har varit aktiv!! :) älska dom där tomtegubbarna på snöret hur söta som helst

    Kramiz

    SvaraRadera