lördag, januari 30, 2010

Klippningen klarade vi....

..galant, alla är vi snygga i håret ett tag till! Nu är det ca 8 veckor kvar till nästa gång. I
Det var lite kallt i morse när vi åkte... typ -22 grader. Knappt att man ville går ut. Nu är det -15 grader... jag ska iallafall inte gå ut nu heller! Jag har gjort vad jag ska ute idag... tror jag.. annars får det vänta tills det blir lite mildare. Jag hann slutföra lite pannband idag, Jonas ville från början att namnet skulle vara rött... men när jag hade trådarna framme tyckte han att guldfärg är snyggare. Så det blev JONAS i guld... mycket snyggt!!!!
Syz frågade om jag ville hjälpa henne med fler "lappar"... visst vill jag det! Typsnitt och högre bokstäver , gjorde mönster i "snitten" som alla namlapparna är gjorda av. Fast större. Nu 40 mm. Syz visste precis vilken hon ville ha när hon såg detta.....

Den heter "Per Gothic", visst är den snygg? Jag har nu gjort hennes klar, nu vet inte jag riktigt vad "spellbinders" är men det gör inget, bara syz blir glad och nöjd. Om det är fler som vill ha såna här så hör ni bara av er... min mejladress finns i sidebaren till hö, eller skriv en kommentar så löser vi det.
Nu blir det nog filmkväll... Mats jobbar och Pojkarna pysslar med sitt... Jonas håller mej lite sällskap, jag har inget nytt projekt på G just nu så .... jag tar det lugnt.. (tror jag) kanske kommer jag på nåt när jag sitter....

Kram

2 kommentarer:

  1. Pannbandet blev snyggt med guldtråd.
    Jag sitter och broderar efterstygn på min lilla tomte och trodde att det skulle gå fortare än vad det gör, det är ganska tråkigt, men blir jättebra när jag är klar.
    Ha en fortsatt skön helg!

    SvaraRadera
  2. Du är bara för bra!!!! Ser fram mot att sätta fast det på min lilla CD-väsk-förvaring.
    kramiz//syz

    SvaraRadera