lördag, januari 23, 2010

Lördag, godis och....

.... lite kolltv. Låter det bra eller?? Nåja, visst är det okej att göra lite slappar saker men vi har faktiskt gjort lite idag. Först vill jag visa vad Jonas hittade utanför köksfönstret.... "Världens längsta istapp"!!!! ( enligt hans mått). Visst är det vackert att titta på alla långa, korta, tjocka och tunna istappar. På förmiddagen, eller rättare sagt efter lunch (tror jag) for vi ner på stan.... lite shopping på apoteket.....behövs ibland, och sedan kollade vi lite på kläder... behövs oxå ibland. Mats hittade nya byxor som han ska ha när han jobbar xtra (taxichaufför) och när det blir lite extra på jobbet som kurser och utbildningar samt kundmöten. Sen hittade vi lite snygga pikétröjor till vår a stora "gossar", det är ju så att dom har vuxit lite (igen) och behöver ha herrstorlekar på kläderna. Den mminsta lilla gossen har oxå vuxit en del så han fic en snygg luvtöja och ett par snygga svrta jeans. Phuuu vad det försvann fort.... det där som låg i plånboken.... ja, jag menar sedlar! (önskar att jag vore ägare till en tryckerimaskin som gjorde lite fina sedlar) Sen blev det lite fler "mönster" på namn. Hozzan och Linnéa vill ha namnplattor på sina scrappväskor, och jag fixar så gärna. Tycker att det är jätteroligt!! Dessa ska jag nog hinna med imorgon eller på måndag.
Nu ska jag sticka en liten stund till, jag började på ett grönt pannband men det har jag repat upp.... började om på ett vitt.... som jag tror att jag ska ha själv... eller...?? vi får väl se.
Det blir ett grönt oxå så småningom, Jonas "behövde ett vitt oxå" så jag får väl göra det först, han vill ha röda bokstäver i sitt namn på bandet! (Visst ställer man upp på sina barn!!)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar