söndag, januari 10, 2010

På kalas....

..har vi varit idag. "Farbror" Henke fyller 35 år och det firades med smörgåstårta och vanlig tårta. Jättegott!! Han önskade sej inget ( i vanlig ordning) så vi gav honom en kökshandduk till disken....! Han kan alltid titta på den och tänka på oss. Motivet är en hanger från smartneedle. Och sen var det ju den där mössan som jag började på igår.......
..ganska lång skulle den vara.... och det blev den, färgen är jättesnygg!!!! Tycker jag.

Men modellen är INTE min.... jag har gjort så himla många mossor.. ingen passar mej... min familj bara skrattar. Nu är det bestämt iallafall att Albin får en mössa till. Jag har provart efter konstens alla regler... på sniskan, rakt upp, som basker, viktkant... osv men ....NEJ!!! Jag får ta luvan på jackan istället... när och om det finns nån. Lite jobbigt när det har varit så kallt, svårt att höra vad som försigår runt omkring mej när jag är ute och går i trafiken. Ja, visst jag kanske kan hitta nån mer läcker modell som jag kan prova....?!
Nu ska jag fixa lite te och sen blir det "I en annan del av Köping" . Tidigt isäng, tidigt upp imorgon....hm, ja, ja det ordnar sej nog!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar