torsdag, februari 18, 2010

Att få ett "gäng" pojkar/män ....

..att hjälpa till med städning.... är ett helt företag. Mitt företag heter "den rödhåriga, hemska mamman". Ja, man får jaga på dom, tala om exakt hur de ska göra.... "oj ska man torka av den"??? Ja, det är inte lätt... undrar vad dom lär sej i skolan på tex hemkunskapen... nåja jag får väl kanske skylla mej lite själv som inte startat tillräckligt tidigt med att ge dom städkunskap! Tur att Jonas , lilla gubben hann somna först!!! Annars hade han oxå åkt på att "röja"! Han får städa sitt rum imorgon.
Men nu är vi klara med det viktigaste... badrum , toalett och kök.... kanske kan vi inta frukosten på badrumsgolvet imorgonbitti??? Nej då jag bara skojar.

Nu ska jag sätta mej framför den här lilla datorn och kolla lite, kanske på nån blog eller efter nån broderisida .... eller bara kolla för det höga nöjet skull. Eller prata men nån på msn. Kanske en kopp kaffe skulle smaka innan det är dax att inta sängen.

Kram

1 kommentar:

  1. Jag brukar inte ha så stora problem att få hjälp med städningen av gubben. Det är värre med grabben och när han tar dammsugaren då börjar vi fundera över vad han vill ha. :-)

    SvaraRadera