lördag, februari 06, 2010

Lite taggad...

... fick en kommentar igår... om ljusare tider och kommande ork! Tack Bimsan, sånt väcker en trött själ till liv. Så då var det till att fixa lite .... skulle göra en handduk till moster som hon ska ge bort.. här är resultatet. Jag tror att Inga-Lill blir glad.
Jag kollade lite in hos Mina Quiltar.... hon hade lagt ut en länk med broderier som hon hittat "nån stans"... Hon sydde en jättefin kudde av sitt broderi... gå in och kolla, vet ja.
Jag hittade faktiskt oxå nåt som passade.... "Crasy Cat" , jag prov sydde på en bit tunnare linne och frågade stora grabben om han ville ha nytt fodral till en av sina småkuddar.
Det finns mycket fin på sidan... den heter "embgallery" och ligger i min sidebar, där finns andra roliga länkar att kolla in.
Nu måste jag fortsätta... maskinen piper lite... dax att byta tråd.... eller position.... håller på med megabågen...... ska göra underlägg att ha på bordet när vi äter... för två tallrikar... ja,ja ni får se när dom är klara.

Kram

1 kommentar:

  1. Hej Bettan!
    Laddade oxå hem "Carazy Cat", men den har inte blivit sydd ännu ;)
    Dom hade fina broderier.
    Din kudde blev jättefin , även dina handduk gillar broderiet med blomman och fonten.
    Ha det gott//Eva

    SvaraRadera