söndag, februari 07, 2010

Oj, redan söndag!!

Idag har jag haft mycket i huvudet.... det har blivit mycket gjort. Jag skulle göra tallriks underlägg för två tallrikar, och jobba med megabågen... inget vidare gick det. Hittade ett jättefint motiv som jag tror skulle bli kanon... men första försöket ..... nja, det gick inte så bra, om det var mej eller maskinen som misslyckades vet jag inte. Sen tog jag fram ett nytt underlägg... och började om, kalibrerade maskinen och startade. Allt gick bra fram till sista färgen.... då blev det tok igen. Det var som om den inte hittade rättställe att sy på eller om den bara inte ville sy just detta motiv. En av blommorna har en misslyckad färgmarkering i mitten. Jag struntar i detta broderi!!!!!!
Hittade ett annat broderi som jag oxå gillade, jag valde mellan dessa två. detta är ett gratisbroderi från Pfaff. Ja, så bara att börja om ..... klippa nya underlägg och hålla tummarna.... inte lika stort som det andra men det gör inget. Nr ett gick jättebra... nr två likaså....

..även den tredje lyckades jag med. Nu har jag gjort 6 st rankor och det är bara fållarna kvar.... tänkteanvända dessa när mina gamla arbetskamrater kommer och hälsar på , om ca 14 dagar. Vi ska äta lite gott och då är det roligt att duka snyggt.

När jag ändå höll på att använda min fantasi så blev det två enkla tallriks underlägg oxå...tänkte att farmor kanske vill duka lite snyggt åt sej......

..och Lasse... han är ju Elvis tokig... blir säkert glad över att få ställa sin tallrik här!

Sen ringde det i telefonen... Hej!! vill du hjälpa mej med en sak? Absolut!! Det här är resultatet. En fotbolls målvakt ska få den här handduken, bra att toka sej på om det kommer blöta bollar till målet.
Ja lite blev det... nu blir det kaffe och sen blir det lite tv..tror jag, kanske jag kan sticka nåt oxå... vi får se vad som händer... kanske sitter jag bara och slöar..??!!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar