onsdag, februari 24, 2010

Os- mössan till Albin....

..är nu klar. Jag har gjort om den lite, virkade halvstolpar istället för fasta maskor.... det gör att höjden på mössan blir lite bättre, annars måste man göra så många varv av varje färg. Den här är gjord i Damaris från City Gross och ett ullgarn som jag lagt dubbelt, virknål nr 7. Nu stämmer det ganska bra... men jag håller på med en till i en annan garnkvalite... Carolina, lite mindre virknål (5,5) och stolpar.... vi får se hur det blir. Lite ljusare blå blir det, det är svårt att få tag i den exakta blå färgen... skulle vilja kalla den duvblå men vet inte varför.( har säkert hört namnet och förknippar det med en speciell blåfärg).
Bäst jag virkar på så jag ser hur det blir... visar resultatet om det blir bra.

Kram


1 kommentar:

  1. Mössan blev jättefin!
    Och jag tror att resultatet på den andra mössan också blir bra.

    SvaraRadera