lördag, februari 20, 2010

Symässa och fest!!!!

Oj, oj, oj vilken dag!! Först blev det symässa i älvsjö...... mycket folk trots att det var ett riktigt snöoväder att åka i. Och handlat blev det... lite broderimönster...ett Hummel broderi, jag bara älskar dom, hur fina och gulliga som helst. Jag ska nog titta lite närmare på dom imorgon... eller på måndag... måste ändå sy färdigt mina underlägg.
Ett husqvarna broderi, 52 companion blev det oxå... fina hundhuvuden, även ett par häst och katter oxå. Lite nya symaskinsnålar och underlägg blev det visst oxå. Svarta underspolar till broderi och en ny skräddarkrita... fylld med pulver, en magnetburk för knappnålar... ja, alla sorters nålar förstås. Så även om jag inte planerat vad jag skulle handla så blev det somsagt lite... jag fyller år nästa vecka så det blev min födelsedagspresenter.

Sen var det dax för fest... (igen). Hem till "morre" för lite mat och spel. Har lärt mej att spela guitarrhero.....jättekul. Fast jag halkade på hennes hallgolv (väldigt halt, kändes nybonat) och slog i min armbåge, landade med hela min egen kroppstyngd på armbågen... sen blev det lite svårt att spela..... tummen och pekfingret ville liksom inte riktigt som jag. Det går väl över???? Jag har just nu en armbåge som är dubbelt så stor som den ska vara. ( Ja, ja nog pratat om den, den BLIR bra)
Här är Stans nyaste band.....Gossarna spelar och sjunger som bara den!


Här försöker jag somsagt att spela.... började på beginner.... har lite svårt med fingerfärdigheten.

Även Jonas fixade spelet!!! En riktigt duktig trummis!!! Vad kan det bli av dessa gossar...??? Lite musikalitet finns den allt.
Nu ska jag ta en värktablett och gå och lägga mej...det värker lite... i armbågen...
Kram och ta det lugnt i snön... det har kommit mängder av den idag!!! Vi fick skotta oss i till vår ytterdörr....ändå har vi bara varit borta några timmar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar