måndag, mars 01, 2010

Det är mååååndag......

..kväll! ( morgon var det i morse). Sytt har jag gjort.... färdigt mina tallriks underlägg!!! Nu är det bara fållen kvar. fixar jag snarast! Medan sy maskinen gick , stickade jag på sockorna som jag började på igår... det går ganska fort.... har bara lite på framfoten och tå spetsen kvar........

Katta sydde en handduks hängare... broderiet köpte hon när vi var på mässan i Älvsjö.
När syningen var färdig så fixade jag undan i köket... imorgon blir det nya skåpsluckor... Gud vad mycket "skit" det ligger och skräpar i lådorna.... var tvungen att tömma dom... allt ligger i en jättekasse på köksbordet. Använder man allt...? Nja, troligen. inte.... får väl rensa ut lite nu när nya lådor kommer på plats.
Jag kommer att visa bild när det är klart, vi ska tapetsera om oxå men jag vet inte när det blir.... kanske längre fram i vår eller så får vi vänta till hösten... (det är inte vi själva som gör det, utan bostadsföretaget).

Nu säger jag bara...
Kram

4 kommentarer:

  1. Jo du, ofta har man en massa skräp i lådorna och ofta är det väl sånt som kan vara bra att ha.
    Kul att ni får nya luckor och tycker väl att det då skulle vara bra med att de tapetserade också.
    Ha nu en skön tisdag för det ska jag ha. Solen skiner här(iallafall just nu)

    SvaraRadera
  2. Vill önska dig en trevlig vecka, själv ska jag till halmstad där det är barmark!
    Kram lene

    SvaraRadera
  3. Hej, Bettan!

    Asså, du är en riktig jäkel på att sy fint. Jag vill också ha en så´n symaskin. Suck!
    Vilken fin "hängare" din kompis sytt.

    Ja, vad har man för skräp i sina lådor egentligen???

    Ha en trevlig vecka


    Kram Inka

    SvaraRadera
  4. Ojojoj va duktig du är! Syr och stickar och rensar lådor SAMTIDIGT!!!??? Det där med att rensa bort allt har jag tänkt i många år....hmmm. Tack för alla fina ord om mina hundar! Stolt matte tycker ju att man har dom finaste hundarna...kul när andra tycker det oxå ;-)! Kram Emelie

    SvaraRadera