tisdag, april 27, 2010

Har man fått noja så ....

..har man. Kan bara inte sluta med dessa små rutor, afrikansk blomma tror jag att den hette.Avkopplande att sitta i fåtöljen framför tv:n och bara låta "nålen gå", färgerna får komma som dom vill... tänker inte ens på vilka färger jag tar. Det finns en vit med gul mitt.... den har Albin bestämt färgen på. -Du måste göra en vit, mamma.... det är snyggt. Ja, då gjorde jag väl det .... -Vad fort det gick, sa Albin när den var klar... Det är inte så många varv på "lappen2 och när man har virkat några så går det av bara farten. Det här var min avkoppling idag efter storhandling och matlagning.... önska att jag hade "nån2 som villa handla och laga maten till hela familjen... och hitta på vad man ska äta... det är så svårt ibland. När man läser skol matsedeln så känns det nästan som om man redan lagat maten den dan... ( förstår ni vad jag menar?) Och det blir svårt att hitta på den kvällen, sen blir det matlåda till gubben och mej och då äter vi samma mat i flera dagar känns det som... om det är jättegod mat gör det väl inget men om det är sån där vanlig mat så blir det lite tråkigt!.ja, ja nog tjatat om maten.
Vilken underbar deg det varit... SOLEN har lyst på himlen och den har värmt oxå, mycket skönt. Nu i skrivande stund regnar det... hoppas det slutar till imorgonbitti.
Dax att säga ....

Kram

2 kommentarer:

  1. Fina små blommor blir det och jag tycker du är väldigt flitig. :-)
    Mat är väl ett av det svåraste att komma på. Jag har haft tur i 2 dagar så grabben har kommit på vad vi ska äta och även lagat till den. :-)
    Hos oss har solen också lyst från sin bästa sida, men när gubben skulle ställa sig på vedbacken då börja det regna.
    Ha en skön onsdag!
    Kramar från en nattuggla

    SvaraRadera
  2. Att LAGA maten går ju, det är själva hitte-på-fasen som tröttar ut mig totalt!

    Dina små blommor är underbara! Färgglada och i vacker form.
    Jag stickar just nu lite mormorsrutor till stickhjälpens filtprojekt...men jag trivs egentligen inte med virknål.

    SvaraRadera