söndag, april 04, 2010

jag gjorde det igen....

...sydde en "väst" till. Jag känner lite olika hundar.... gäller bara att komma på vilka man känner sådär nära att man kan prova på dom. Denna lilla gossen tror jag att jag kan träffa ganska snart... han kanske vill följa med sin matte på sykväll inom kort?....!
Jag sms:ade och frågade om "midjemåttet" och sen använde jag den som jag sydde efter det "lånade" tjänstetecknet, la till lite här och drog ifrån lite där..... kortade hit och förlängde dit.....
Simba är en liten hund.... så jag fick mäta o kolla så att inte "tecknet" går om hela magen och får knäppas på ryggen (hihi). Tyvär blev det lite "tok" på namnet... det kom lite långt ifrån vovven... som sagt lite svårt att veta när man inte har modellen vid sin sida. Men vi får väl se om mönstret passar en liten hund.
Imorgon åker vi till Syz och träffar "Pojken"... han ska få prova en storlek större.... jag ska försöka fotografera så att ni får se hur det blev.
Hoppas bara att jag inom kort kan träffa Atlaz oxå och prova hur den ser ut på en STOR hund.
Jag har nog bara en storlek kvar att sy... men jag vet inte om jag känner nån i den storleken... typ schäfer el en "flat" kanske ..... jag får tänka till lite så får vi se vad som händer...hmm.
Nu ska jag ta´t lite lugnt... sååå....
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar