onsdag, april 07, 2010

Sista semesterdagen för nu!

Måste visa sockorna som jag gjorde igår..... Lite rosa och melerade. Roligt att sticka i detta melerade garn, Carro magic heter garnet. Ja, jag var ju och hälsade på hos Syz... köpte lite mer garn..... hittade en stickade tröja i en tidning på jobbet... blev lite sugen. (märkligt vad det är roligt att sticka ibland) Hittade detta hos Mixen.

Garnet heter SMART och kommer från SandnesGarn, en helt underbar färg, lite ljust turkos/blå/grön. Nu ska inte tröjan vara färdig förrän till hösten ,men jag börjar väl så fort jag stickat färdigt sockorna som jag började på igår kväll... ( hann ju börja med ett nytt par efter att de rosa blivit färdiga).
Nä nu ska jag plocka ihop lite... ska jobba imorgon och vill ha sakerna klara och på plats. Annars kanske jag glömmer nåt.. man vet aldrig.....
Kram

3 kommentarer:

  1. Vilka fina färger på dina sockor.
    Jag blir avundsjuk på alla som är så duktiga och stickar strumpor på en kväll.
    Fast det är klart jag tittar mycket på datorn istället för att handarbeta, så jag får skylla mig själv. :-)
    Ha en trevlig arbetsdag imorgon!

    SvaraRadera
  2. Hej, Bettan!

    Vilka fina sockor. Jag har inga raggisar.

    Lycka till med tröjan, den är helt underbar.
    Ja, du vet väl att vi ska flytta från "pensionärsgården"? Hehe!


    Kram Inka

    SvaraRadera
  3. Ja Inka jag såg att flyttlasset ska gå till sommaren synd för medelåldern... den höjs kanske lite beroende på vem som kommer efter er. Hoppas på unga människor. Vilken storlek på fötter...? Kanske finns det "nåt" par.... Ha det så bra. Kram

    SvaraRadera