lördag, juni 05, 2010

Gäääsp... ..

.. jag kan inget annat göra..... jag vaknade 05.15 imorse...Albin stökade runt lite i köket... han höll på att fixa inför sin resa idag. Skara sommarland är målet, så han kom upp efter sin klocka som han skulle, det gjorde jag oxå... väldigt trött!!! hjälpte honom med det han behövde, pratade lite, och önskade honom trevlig resa. Hans kompis kom kl 05.55, de skulle bli hämtade kl 06.00. När jag låst efter pojkarna intog jag sängen igen.... och somnade....????? nej det gjorde jag inte. Låg och vred mej till ca 7.30 då blev jag väääldigt trött i ögonen, slumrade nog en lite stund.... Jonas ropade kl 08.20... inte mycket som inte. Men jag får väl lägga mej skapligt ......

Vi cyklade en sväng på stan "gubben", Jonas och jag, hittade lite sommarkläder till Jonas.... gud vad han växer!!! Det mesta i hans garderob börja bli kort i både ärmar och ben. Får väl fylla på lite itaget.

Sparbanken delade ut cykel tillbehör till dom som cyklade idag, vi fick reflexer och lagningsset, det går alltid åt. Punkor har vi både nu och då.....iallafall grabbarna. (jag har inte haft en enda punka på min cykel, då har vi varit på långsemester 2007, jag har fortfarande samma däck och slang!!)

Gubben jobbar inatt så det är jag och Jonas som är själva hemma.... dax att vänja sej förstås.... grabbarna börjar bli stora och då är dom väl borta med jämna mellanrum kan jag tänka. Dom blir väl vuxna i ett huj och flyttar hemifrån fortare än man anar??!!

Grillat har vi gjort och ätit ute, vinden var lite kall så det var inte så skönt som det har varit tidigare kvällar. Man vänjer sej vi det oxå... det blir varmare ..... snart!!
Några "lappar" blev det oxå.. film på tv ... så då kan man virka lite. Jag tittade i mina "lapp" påsar...oj vad "lappar" jag har, nu måste jag nog hitta på nåt att göra... kanske blir det en STOR pläd som jag kan ha när de kyliga höstkvällarna kommer ( bara dom dröjer länge så jag hinner färdigt).
Nää nu är jag såå himla trött... måste nog gå till sängs......

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar