fredag, juni 11, 2010

Jonas´första skolavslutnig.....

...regnade bort.... det blev ingen promenad till slottet och vallarna.Synd.... men det gick bra i gymnastiksalen oxå..... ..många barn blev det, från nollan till åk 6......
..rektorn tackar alla barnen för ett trevligt läsår, barnen fick mycket beröm för att de alltid är så trevliga mot varandra och mot lärarna.

Elevkör som framför en låt som en praktikant har gjort om texten till, alltså... vilka duktiga ungar!!!!
Hey... jag slutar "nollan" jag ska snart ha sommarlov, Jonas är jättelycklig....

Tyvärr ås var det som sagt mycket dåligt väder... regnet bara föll och föll och föll och föll.... stora vattenpölar var vi än försökte gå.... hoppas på ett bättre väder framöver.

De stora pojkarna hade en trevlig avslutning dom oxå, men där fick inte vi föräldrar vara med. Båda min stora DUKTIGA pojkar kom hem med fina betyg!!!!! Jag är såååå stolt över deras prestation, jag vet hur jobbigt det har varit med mycket läxor och prov under året. Vi har gjort allt för att stötta och hjälpa när vi har behövts.
På kvällen blev vi bjudna på mat av "skogen", Mycket trevligt och gott!!! Nu blev det så att vi åt i stan istället eftersom "gubben" min jobbade, då kunde han komma hem en snabbis och äta lite. Vi firade oxå lite att "fru skogen" har fått nytt jobb. Alltid roligt när man kan fira nåt... Grattis till "fru skogen". Och sen blev det extra barn i stan..... "son skogen" övernattar ikväll och Albin övernattar hos "skogens" imorgon....
Nu är det nog dax att gå till sängs... en ny dag imorgon... med lite (ganska mycket faktiskt) broderi jobb.... det ska bli kul... har inte kunnat sitta vi symaskinen på ett tag ( pga axel och rygg) men jag försöker så får jag se hur det går.
Kram

1 kommentar:

  1. Vi hade bättre tur med vädret för det var uppehåll när studenterna sprang ut och även när de åkte traktorvagn.
    Hoppas nu att helgen blir bättre.

    SvaraRadera