tisdag, juni 08, 2010

Snart är det sommarlov!!!!

Om bara några dagar slutar dom skolan, mina små pojkar....... 9:an, 8:an och "nollan". Gud vad tiden går fort, nyss var den äldste bara en liten, lite gullunge, sen kom nästa gullunge.... dom är tonåringar!!!!Dem minsta gossen kommer väl alltid att vara "gullunge"???? Tills han flyttar hemifrån iallafall.
Hade tid hos tandläkaren idag... går till honom 1ggn/år. Det är jättebra, men jag är lite orolig innan jag ska dit... det har förföljt mej i massor av år... visst har det blivit bättre men jag gillar det inte. Hade en jättebra tandläkare tills för ca 6 år sedan... han slutade och sålde sin praktik, fick prova mej fram .... men för 3 år sedan blev barnens tandläkare privatpraktiserande och grabbarna vägrade att gå till nån annan. Det blev lite min räddning att han tog emot mina grabbar om nån av oss föräldrar gick dit oxå. Nu går vi HELA familjen hos honom, han är BRA!!! Men nu ska han laga på mej.....det är inte roligt, för mej som är lite orolig.... jag får bedövning det har han lovat.Annars blir det inget, han ser gärna att jag lagar och har lovat att han ska vara försiktig....



Som lite tröst.... åkte jag till syz och handlade lite garn..... jag hittade ett mönster i en tidning på jobbet, det fanns en snygg tunika där som jag skulle vilja ha..... och syz hade ett jättefint garn i limegrönt som jag gillade. tror att det väldigt bra när det blir klart. Som synes har jag bara börjat lite.... har fortfarande väldigt ont av nackspärren och kan inte handarbeta som jag brukar. Jag ska till kiropraktorn nästa veckas, han hade inte tid innan. Men jag tror att det blir bra sen (hoppas, hoppas)

Nu ska jag be "gubben" om lite massage på nacken, och heat lotion så att jag kan lägga mej sen, får väl se om det blir nån sömn inatt, kanske något längre stunder än tidigare nätter.



Kram

1 kommentar:

  1. Barnen gick hos folktandvården tills jag fick nog av okänsliga gubbstötar... Nu går de hos Tandvård med mjuka händer här i Göteborg. Underbar mottagning, underbara människor!
    Jobbigt med nacken! Jag hade en krånglig axel för ett par år sedan, satte spår i hela livet; dålig sömn, svårt att göra trevliga saker, svårt att göra tråkiga saker... hoppas det släpper nu, med sommarvärme och kanske lite ledighet?

    SvaraRadera