söndag, juni 06, 2010

Svenska flaggans dag och ett besök.....

..vid stendörren! Otroligt vackert i kustbandet.... vi lämnade Jonas på ett kalas hos kompisen därefter åkte vi till stendörren, ett naturreservat utan för Nyköping. Där har jag nog inte varit på 10 år tror jag.... ..alldeles klart på himlen, solen bara lyste på oss ( och alla andra som var där). Så jag blev tvungen att ta fram telefonen och fotografera lite....
.. glömde min kamera hemma men det gick ju bra ändå....

vilken utsikt.....
Jag var ju tvungen att ta bilder lite överallt....
Vi såg några som badade... brrrr!!!! Det såg jätte kallt ut.
I vissa lägen var det helt vindstilla och jätteskönt
Man kunde bli kissnödig oxå.... det blev jag... väldigt fina torrdass faktisk. Det är tidigt på säsongen och fortfarande väldigt fräscht, när det kommer mer turister och andra folk ditut blir det nog värre, vet inte vem/hur/ om det sköts på sommaren. (Kanske kommunen.)
När vi varit på dasset och fortsatte vår promenad mot bilen så hittade vi detta roliga träd.... det liksom "hänger" i det andra ( sin kompis).
Mycket pollen har vi oxå... så innan vi skulle hämta Jonas igen, tvättade vi vår bil, dvs min kära make fick göra det jobbet... jag fotograferade!!!!!!!
När vi så kommit hem och ätit vår mat gick vi in och kollade vad grannen pysslade med... dom gör så fint på sin "gård", vi blev sittande , tog en långdrink och pratade en stund....

..och visst blev det några "lappar " oxå... men dom gjorde jag på förmiddagen innan vi gjorde vår härliga utflykt.
Nu ska vi se till att alla som behöver komma isäng gör det, sååå ...

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar