lördag, juli 31, 2010

En trasig kaffekanna......

..ja just precis ... bara sådär. Den åkte i golvet igår, ena grabben hade lite bråttom i köket. Inga problem, en olycka händer så lätt, vi kollar imorgon...(läs idag) Lovade jag. Så gubben och jag åkte till affären.... hopp då, nej inga lösa kannor ... men en ny bryggare kunde vi få. Nu hör det till saken att den bryggaren som vi äger kostade lite när vi köpte den så det är absolut värt att köpa en ny kanna. Modellen har sett likadan ut i nästa 30-35 år så vi tyckte att det var nåt att satsa på. Vi åkte till nästa...nästa... specialbutik, specialbutik.... NEJ!!!! Kaffebryggaren finns men INTE lösa kannor....Jag har absolut INTE lust att lägga massor med pengar på en ny bryggare när kannan kostar runt 150 kr. Det MÅSTE finnas kannor ..tycker jag. Men i alla fina specialbutiker så... - Kan man beställa hem en kanna åt oss, det kan ta nån vecka. -Jo, jag tackar ja. Jag ville ha en nu, tänkte lite enfaldigt att dom kan kanske erbjuda mej en som står framme i skylten så kan dom själva ta den nya kannan när den kommer. Ha, nejdå det gick INTE. Ja, ja nu får man väl brygga kaffe som man gjorde förr då, direkt i termosen eller i kaffekoppen beroende på hur många som ska ha kaffe. Ja inte blev det lättare precis..... när vi kom hem satte min kära gubbe sej framför datorn och kollade lite så nu har vi gynnat nån annan, ett postorderföretag ( det kan ta 4-5 dar) som dessutom visade vara nästan två hundralappar billigare än i stan. Broende på vilken affär vi tittade i. Priset varierade mellan 599- 800 kr... för samma bryggare. I den sk billigaste affären var den faktisk dyrast!! Ja .. vad lärde vi oss idag då..... Jo att service inte är det högst prioriterade våra butiker.... Priset... se upp med det även på mindre varor, Billigaste butiken är inte alltid det. Tiden... kan gå fortare på postorder. Ja, då har jag gnällt färdigt här.
Och för övrigt så blev det inte så mycket.... städade lite, typ tvättade 3 fönster på insidan, tog hand om några stackars blommor som blivit lite glömda. Tvättat och lite andra saker som man ibland bara måste göra.

Sen åkte vi , tillsammans med "skogen" och ett par som hade sin bröllopsdag idag till en KINA restaurang i vår grannstad. Det var både trevligt och gott, så nu tror jag att jag ska sätta mej framför tv:n en stund.... se efter om det finns en kall öl till mej och bara koppla av lite.... mm, det ska jag.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar