fredag, juli 02, 2010

Fredag, gick det sååå fort?

Ja, det gjorde det....undrar om det kan bero på åldern att veckorna går fortare nuförtiden???
Ja, inte vet jag men nog går det undan....tycker jag. Mat ikväll ..... det fick Jonas bestämma och dåå... blir det våfflor!!!! Själv gillar jag att äta räkor, rödlök, kaviar och cremefraiche till.......
medan grabbarna föredrar grädde och sylt blandat, bara att "smeta på".

Som avslutning blev det jordgubbar!!!! Det räcker nog till frukosten imorgon oxå!!

Och vi var ju hos "vår" 100 åring idag.... väldigt glad blev han. Det var roligt att få träffa honom, det är nog 5 år sedan sist. Nog tycker jag att han var väldans pigg, inte alls som 100 år.... fast det är ju olika förstås.... det där med ålder...ellerhur??!!! En del är gamla tidigt och en del ÄR alltid unga ( som jag?) : )
Nu ska jag nog få mej själv isäng... är väldans trött, värmen tär hårt på oss som är lite rödhåriga....
Kram

2 kommentarer:

  1. Åldern e verkligen bara en siffra. Det är väldigt många års skillnad mellan mig och min sambo, men han e så himla pigg och busig, och jag hade aldrig stått ut eller orkat med honom om jag träffat honom när han var ung!

    SvaraRadera
  2. Det måste vara åldern det beror på att tiden mellan fredag och fredag går så fort. När jag var liten var det ju jättelänge från jul till nästa jul och nu tycker jag inte att man knappt hinner med att använda det man får i julklapp.
    Ha nu en riktigt skön lördag!!!

    SvaraRadera