torsdag, juli 22, 2010

Klockorna är......

..fixade, det gick jättebra trots att det inte är rätt fabrikat på reservdelen. "Gubben" påpekade att jag minsann är lite "knasig" som sätter på mej klockan nu när vi har semester, jag har ju inte haft klocka sedan i våras..... Och till syz på mixen var jag tvungen att åka...... lite söta mönster hittade jag, sjalen ska jag nog göra av det gröna fina garnet som jag vann, ( får väl se när jag blir klar med allt annat). Klänningsmönstren är lite "mall" för den som jag ska virka.........
..oj, titta vad som slank ner i påsen hos mixen....... lite garn, kan man tänka sej......

..lie garn och mönster..... mmmm nu får jag nog "jobba på lite".....


.. här testar jag hur det blir. Överdelen, jag tror att den ska passa ca 4- 5 år, jag har kollat lie på de andra mönsterna om mått och så för att få lite "hum"...... Jag ska räkna lite och se hur jag ska göra för att få stolpgrupper som ligger snyggt och jämnt fördelat på hela klänningen. Orkar nog inte det ikväll.... är lite trött i huvudet och ögonen efter allt räknande innan.
Förövrigt trodde jag nog att jag skulle kunna sy lite på synmaskinen idag..... hade trott att det skulle regna lite. Nejdå, det "åkte" förbi så fint och blev riktigt fin på eftermiddagen så om det blir lite mulet imorgon tar jag nog fram maskinen, har lite att pyssla med där..... ska göra ett täcke till en gosse, han ska få det i doppresent. Ni får se när det är klart. Sen har jag lite födelsedagspresenter att fixa oxå.
Kram

1 kommentar:

  1. Ibland kan man bara vara för trött. :-)
    Hoppas du har fått lite mulet väder så det kan hålla på med symaskinen.
    Här är det mulet och "bara" 17,4 grader just nu och det blåser lite kyligt.
    Och jag har jobbat så snabbt jag kan idag och har nu börjat min semester :-)

    SvaraRadera