måndag, juli 19, 2010

Nu börjar vecka 2....

...av min semester. Förra veckan var riktigt lång.... det kändes så iallafall. jag vet inte varför, kanske det är så att vi inte har nåt speciellt planerat utan gör lite vad som faller oss in, kanske inte... Idag har det varit soligt ( det ska det väl vara på semestern) men inte sådär jättevarmt somtidigare. Jag har då varit på stan och handlat lite....... ska göra ett täcke till ett litet barn som ska döpas. Jag tror att jag harvisat några av broderierna tidigare . Men nu har jag då äntligen fått datum för dopet så då ska jag passa på att göra det färdigt. Här är den sista "bilden som ska sitta i mitten på täcket. Nästan att det kan föreställa gossen ( som ska döpas) och hans söta storasyster.... jag visar när hela täcket är klart ....
Håller oxå på med projektet.... fästa trådar, fästa trådar, fästa trådar... gud sååå tråkigt!!!!! Jag har väl inte så mycket kvar men det ska göras innan jag visar vad det blev.
Badat hat vi oxå hunnit med idag, dvs barnen och "gubben" doppade sej... INTE jag, det var fruktansvärt KALLT i vattnet. Sist vi badade var det ljummet.... vet inte vad som hänt...... Nä, nu måste jag fortsätta en stund till.... fästa trådar, fästa trådar......
Kram

3 kommentarer:

  1. Hoppas att denna semestervecka blir lika lång som den förra.
    Jag har bara denna vecka kvar och just nu känns den hur lång som helst.
    Ha en skön tisdag imorgon och hoppas att vattnet är varmare så du kan bada

    SvaraRadera
  2. Semesterveckorna skall vara långa! Och sköna! Vilket fint täcke du virkar! Fästa trådar, usch..., så tråkigt - men tänkt att täcket kommer att bli jätte fint när du är klar :)
    Ha det skönt och tack att du är med min utlottning!

    SvaraRadera
  3. Det ser väldigt fint ut, många härliga färger!

    SvaraRadera