måndag, juli 12, 2010

Och vad blev det med ....

...den här dagen då? Jodå, jag var hos kiropraktorn.... hoppas det blir bra nu, är lite öm i kroppen, han hittar då ställen som gör rysligt ont fast man trodde att det blivit bra. Nu är det återhämtning, lite fryst riskudde på yttersta axeln... sen...! Liten stunds vila blev det när jag komhem... gubben behövde göra ett par ärenden i stan...... så jag somnade visst en stund. När han kom hem frågade gubben om vi skulle åka en sväng....? Det regnade ju lite!!! En liten skur kom det så vi drog iväg till IKEA.Jonas behöver en ny byrå och jag.... jag behöver lite...... tyg, smågrejer.... ja, det finns alltid nåt roligt där.
Jag såg hos "nån" ( Evas pysselsida??) att det fanns älg godis på IKEA... och en sann "godisdåre" det är jag, det vet jag ( svårt att motivera barnen till endast lördagsgodis). Och visst var det gott.

Hungriga blev vi oxå... eftersom ingen i familjen orkar laga mat när det är så varmt så gjorde en hamburgekedja det till oss.
Törstiga blev vi oxå!!!! Når vi sedan kom hem blev det lite för mycket värme... vi tog oss till ett bad alldeles bortom "vårat". Jag har alltså tagit årets FÖRSTA utomhusdopp!!!!m Jag är en riktig badkruka som väntar tills vattnet är ca 37 grader , skojar bara. Det var 23 grader i vattnet och riktigt skönt. Synd bara att botten var lite lerig/dyig.Och när vi slutligen kom hem var vi allt lite sugna på nåt att stoppa imagen. Det blev räkmacka, de som inte ville ha det fick korv med bröd!!! Mums för magen!!! Sen fanns det även lite tid för symaskinen..... har fått ett par beställningar på handdukar och det blev ju lite svalare så det gick bra att sy. Nu är jag nästan färdig... resten syr jag imorgon om det blir svalare framåt kvällen....
Kram

1 kommentar:

  1. Man får inte överanstränga sig med matlagning i värmeböljan. Ni hittade ju alldeles rätt matställe. Och älggodis också. Javisst är dom mumsiga, särskilt lakrits. Tycker jag .Kram Eva

    SvaraRadera