måndag, augusti 16, 2010

En ledig måndag!

Nu har vi varit på banken och satt in alla sparade pengar... vi får väl se hur
mycket det blev. Kanske räcker det till nåt kul. Sen var vi och hälsade på hos Syz, hon öppnade mixen idag efter semestern.
Jonas fick ju en lite present i form av ett spel på sitt kalas, det spelade han idag när han blev ledig från fritids.... bäst att passa på nästa vecka börjar skolan. Så jag hann sticka lite .....
... Jonas mössa blev färdig!

Här sitter han modell... lite svårt att sova har han oxå.... imorgon blir han 7 år!!! Blir det nåt mer paket!!! Det får vi se imorgon.
Jag vann lite garn för ett tag sedan och nu vet jag precis vad jag ska göra.....
Den här gröna färgen är alldeles kanonsnygg och en av mina favoritfärger.... hittade ett mönster hos Syz på en sjal... så ikväll har jag börjat, lite pilligt är det att komma igång, räkna och fixa. Det är ett väldigt tunt och fint garn, mjukt, jag ska använda stickor nr 4 och det känns lite stort men det SKA vara så. Jag visar mer när jag kommit en bit... det är lite svårt att se hur det ska se ut just nu.

Kram


3 kommentarer:

  1. hejsan.
    Snygg mössa, gillar färgerna!
    Hittade du mönster på flick klänning? Jag har letat men hade tyvärr inget, en del stickade babykläder, men ingen klänning1
    Kram lene

    SvaraRadera
  2. Jättefin grön färg på garnet till sjalen! Grönt är skönt...

    SvaraRadera