onsdag, augusti 18, 2010

Idag har jag plockat av lite.....

Blåbär!!!! Mmmm så gott, jag åt lite med fil och flingor det smakade jättegott. Några har jag lagt i frysen för kommande behov. Lite sparar jag till frukosten imorgon bitti.
Jag förstår inte riktigt vart tiden tar vägen på kvällarna.... har försökt att "hitta" den men ....

 ... När jag blev färdig med allt som ska göras var klockan redan 19.30.... det gick väldigt fort att komma dit. Så inte blev det nåt farmför symaskinen ikväll heller.. men jag gjorde några varv på sjalen istället. Det är dax att byta till rundstickor nu för det är många maskor och det börjar bli lite otympligt att hantera..... men hittar jag mina rundstickor???? Nä, inte rätt nummer iallafall, jag har flera i olika längder med samma nummer men inte nr 4 minst 60 cm..... jag hittar en som är 40 cm lång men den blir för liten... jag får väl åka förbi  Syz imorgon och kolla om hon har nån kvar..... annars finns det alltid nån som säljer sånt. Märkligt att de ska försvinna när man behöver dom... rundstickorna alltså.  

Kram

3 kommentarer:

  1. Vilka jätteblåbär !!!Ser gott ut !!! // Eva

    SvaraRadera
  2. Vad gott att ha blåbär i frysen till kommande behov i vinter. Tyvärr har jag varit lat så något sådant finns inte i min frys.
    Och visst är det konstigt att sånt man behöver försvinner?
    Ha en skön torsdag

    SvaraRadera
  3. Sådana härliga bär! Måste försöka hitta lite till helgen, bara några att få sommarsmak av!

    SvaraRadera