tisdag, augusti 03, 2010

Min kära ....

..make vill oxå pyssla..... vi behöver duk tyngder till vårat paviljongtak och det finns inget färdigt som är tillräckligt tungt men inte alldeles för tungt.... ..så vi sprang runt i stan idag ( sånt väder) och letade, letade och letade.... Vi hittade dörrknoppar på indiska och lite muttrar och ståltråd hos Clas Olsson....
Det här blev det fina resultatet!!! Nu syns inte mönstret i knopparna eftersom blixten "slår" mot keramiken, men dom blev FINA!!

Vi ska hänga dom i kanten på taket för att tynga ner när det kommer regn så att det inte bildas "pölar" i taket. Avrinningen är inte sådär fantastiskt bar endast ett "knapphål" på varje kvadrat som släpper igenom regnvattnet. Och vi har haft ett par skyfall så det är inte roligt att gå ut och "tömma" vattnet... det blir blött och kallt!!
Och om "gubben" får pyssla så kan väl jag oxå....... ??!!!!! Nu har jag provat några av det mina nya Kitty motiv.... alltså... gudomligt söta!!!!!
Prima ballerina......

Typ mej.... bokmal......

..res sugen??

Men hallå....... ur gullig!!!!

Ja... vad ska man säga? Jag skulle kunna sy hur många som helst... till kudden, handduken på skjortan ...you name it! Det här ska iallafall bli ett par kassar/väskor. Måste bara sy ihop dom först och fixa foder med innerficka på.
Blir det sol imorgon så blir det inget sytt.... och visst skulle det väl bli sol?? Mamma fyller år oxå så det blir till att gå dit och fika. Vi får väl se när det blir tid för symaskinen nästa gång.
Nu gäller det att passa på att vara ute i solen , jag börjar jobba nästa vecka.
Kram

2 kommentarer:

  1. Jättebra idé med tyngderna! Den kanske jag knycker;). Och broderierna är SÅ gulliga! Vem kan motstå dem?

    SvaraRadera
  2. Vilken fiffig ide med knopparna!
    Ha det gott//Eva

    SvaraRadera