torsdag, september 16, 2010

En bild..

..säger väl mer än 1000 ord?!!
Ja jag tror det.... det bara går inte att sluta... virka små bokmärken. Vilken tur att det finns "nån" där ute som skapar mönster som vi andra kan få "låna". Jag är mycket tacksam.
Resultatet syns här ovan.... det ska föreställa en groda och en mus. När stora "grabben" såg grodan började han skratta..... - Men mamma, det liknar en mus....! sa han.
Så då fick det väl bli en lite mus oxå.
När jag satt och virkade så kom jag på att jag nog kan använda mej av "flugsvamp mönstret som finns i Mia Bengtssons första Amigurumi bok. ( den blåa) Ska nog testa imorgon. Gjorde en "jordgubbe" häromdagen av dt mönstret.
Sen har jag ju suttit och fixat lite broderimönster oxå.... ska bli nåt fint till "nån".
Så nu blir det sängen .... ska väl jobba veckans sista dag imorgon.... sen blir det helg.
Det skulle ha  varit kräftskiva hos mej med mina gamla arbetskamrater imorgon... men tyvärr pga sjukdom får vi flytta fram den.

Kram


4 kommentarer:

  1. Härliga bokmärken!
    Jag har redan tagit helg. Jobbade till nio ikväll och är ledig ända till måndag 20.45. :-)
    Ha en skön fredag!

    SvaraRadera
  2. Vilka gulliga bokmärken du har virkat.
    själv har jag börjat virka sockor

    SvaraRadera
  3. Grodan var ju bara så söt! (Musen med, för den delen!)

    SvaraRadera
  4. Vad påhittig du är med dina bokmärken, de är jättesöta!

    SvaraRadera