söndag, september 12, 2010

Färdig!!!!!

Ja, faktiskt.. nu är min sjal färdig, den som jag hittade hos Sannes, hon hade länkat till sidan.
Den ligger just nu i fuktiga dukar.....
Så, jag fick börja med Amigurumsiarna!!!!!
Den här hittade jag på här....

Denna hittade jag i Mia Bengtssons första Amigurumi bok. (Blå). Det är egentligen en flugsvamp men när jag virkade den för ett tag sedan så tyckte jag att man kunde göra en jordgubbe av den oxå. (bra när man kan göra många saker av ett mönster).
Denna har jag hitta  här..  
Jag tycker att grodan var så himla söt så jag tänkte att det kunde bli ett bokmärke av det oxå....
Och den här lilla "gubben", bara kom till med hjälp av de andra mönstren. "Monster" huvudet utan mun, hatten är svamp/jorgubbsmönstret och mustaschen är min egen....inte så svår att göra. Det är jättekul när man väl kommer igång... man kan nästan inte sluta. Tack för mönstren, har försökt länka till berörda parter.
Nu blir det sängen och en bra bok.... måste nog prova nåt av mina bokmärken.

Kram

4 kommentarer:

  1. Sjalen blev verkligen jättefin! Min är inte färdig än, har stuckit emellan med lite annat, men nu när jag ser din får jag nog sätta fart på stickorna igen :). Vilka fina bokmärken! Och nu får jag lust att göra sådana också!

    SvaraRadera
  2. Sjalen är fantastisk! Vilka färger!

    SvaraRadera
  3. Sjalen är jättefin och vilka härliga färger

    SvaraRadera