onsdag, september 29, 2010

Ikväll blev det hårdax.....

Ja, jag var tvungen att  få lite färg i håret.... min egen röda färg har med åren bleknat lite så jag brukar förgylla den lite grann men nu fick jag väl en färg som jag inte brukar använda..... det blev lite mörkt.

Och här är vinsten som jag vann hos Mina quiltar....

verkligen tur att jag fick detta. Jag skulle sy i lite knappar i mina spishanddukar och eftersom ögonen har blivit lite äldre är det lite, lite svårt att hitta "ögat" i nålen.... nålpåträdare är räddaren i nöden!!!!
Tack!!

Här är de färdiga spishanddukarna.... med solros  på...

..och en sol. Broderierna kommer från design by sick tror jag.

Sen blev det lite tid framför tv:n och några varv på Albins sockor. Resåren blev klar så imorgon tror jag att jag ska börja på nästa socka.... jag brukar sticka skaften först sen hälen på båda så vet jag att de blir lika många varv på dom. Det är roligare om båda blir klara nästan samtidigt....

Kram

1 kommentar:

  1. Listigt att göra båda skaften färdiga först! Jag har ett par sockor från min tidigaste produktion där det skiljer minst 5 cm! Och det var inte det att garnet tog slut, jag mätte helt enkelt och mätte dåligt...hade väl tröttnat på resårstickning.

    SvaraRadera