torsdag, september 30, 2010

Nu är det inte ...

..så lång tid kvar....tills vi ska åka..... till Finland!!!! Det ska bli jättekul att få ge sej iväg med "gubben" och de andra. Vi blir 10 vuxna som ska ha det  jättetrevligt och äta god mat och "bara vara". Så nu laddar vi...

Jag hade lite mycket som skulle göras ikväll... men nu blev det lite ont om tid.... gubben blev tvungen att uppsöka sjukvården på kvällskvisten. Just nu mår han förhållandevis bra, han fick hjälp så vi klarar oss. Det är lite besvärligt med astman efter förkylningen, vilken tur att vi kunde lösa problemet innan båten går imorgon... det hade inte varit kul om det hade tokat till sej då.
Då blev det som sagt inte som jag planerat men jag hann iallafall sy lite.... en tröja med en "snygg tjej" på . Broderiet kommer ifrån Denisov, är alldeles underbart och passar på en tröja tycker jag. Jag gillar när man kan brodera på annat än handdukar, jag ar gjort några örngott och även broderat på pojkarnas joggisbyxor. Allt blir så personligt då. Många positiva reaktioner blir det. Bla på Jonas skola.... "Man ser honom när han är ute, hans jacka är så fin" och " han är så tuff i sina byxor men namnet på benet, det går inte att ta miste på vem han är i laget". Ja visst är det roligt när grabbarna vill vara sina "egna", ha  lite egen stil och inte som alla andra. Jag blir iallafall glad.
Sockorna få då vänta tills jag kommer hem från resan....hann inte börja på nr 2 ikväll men den väntar nog på mej.
Nu är det dax för sängen.... jag ska jobba lite imorgon först... sen åker vi.
Kram

4 kommentarer:

  1. Hoppas att ni får det toppentrevligt och att allt går bra!

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni får en jättetrevlig resa och att det inte blåser för mycket. !!! Ses. Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Ha en jätte trevlig resa! Ni få ha det jätte skönt!

    SvaraRadera