fredag, september 10, 2010

Nu mår man lite bättre!!!

Absolut, nu har jag nog skrämt nästäppan vidare, kanske blev det så att jag delade med mej till nån ........

Liten pinne??? Nä en liten orm, troligen en sån där koppar orm/ödla eller vad de nu kallas för. Skrämdes gjorde den iallafall..... trodde att det var en pinne men den rörde sej...usch!!!! Vi såg den på promenaden idag ( på jobbet), vi såg en lite död mus  och en liten, liten groda som hoppade så fort att jag inte hann ta fram telefonen och fotografera den. Den var ungefär lika stor som 2 tum naglar på höjden ( om man inte är nagelbitare förstås). Det är inte så ofta man ser såna djur... dvs jag tittar inte så ofta efter små djur som krälar osv....

Eftermiddag och kväll har varit bra, lite regn kom det men det gör inget.... jag har kunnat sitta och stickat framför tv:n då. Nu har jag börjat på mönster 3 på min sjal.... den är himla rolig att göra, det går ganska fort trots att det är många, många maskor. jag fortsätter väl.... kanske kan den bli klar i helgen???!!!

Kram

1 kommentar:

  1. Vad skönt att du mår bättre!
    Ja, tänk vad man reagerar instinktivt på ormar. Hajar till även om jag sitter i bilen..
    Revontuli är kul att sticka, det går liksom av sig själv.

    SvaraRadera